Hojivý proces při traumatu u dětí
Kód: TT842151Detailní popis produktu
„Klidné, nijak se neprojevující dítě je v pořádku.“
„Plačící a vztekající se dítě je rozhodně potřeba usměrnit.“
Známá americká vývojová psycholožka a zakladatelka systému vědomého rodičovství Aletha Solterová se v této příručce snaží vysvětlit podstatu podobných výchovných přesvědčení, vyvrátit je a nahradit účinnějším přístupem.
Publikace nabízí stručné seznámení s metodou vědomého rodičovství a postupy pro spontánní vyhojení z větších i menších traumat. Zabývá se neurobiologickými aspekty dětského traumatu, jako je nadměrné nabuzení či disociace, a souvislostí traumatu se vzpomínkami a posttraumatickými reakcemi. Uvádí základní principy toho, jak se následků traumatu šetrně zbavit vytvořením prostoru pro ventilaci prudkých emocí a zajištěním prožitku bezpečí a přijetí, i příklady nápaditých her podporujících opětné šetrné prožití traumatu, často s využitím humoru a smíchu. Rovněž upozorňuje na chybné interpretace pokusů dítěte zpracovat následky traumatu během hry. Je tu popsáno například trauma z návštěvy u zubaře, z rozvodu rodičů, z operace, ze zneužívání, z návštěvy na pohotovosti i z prožitku přírodní katastrofy.
Každá praktická kapitola je uzavřena přehlednou tabulkou vhodných postupů a poukazem na možné chybné interpretace reakcí dítěte.
Autor: Aletha Solterová
Vazba: brožovaná
Formát: 141 x 201 x 13 mm
Počet stran: 184
Vydáno: 2023
Tvořivá psychoterapie v duchu gestalt terapie
Autor se specificky věnuje podrobnému „technickému“ popisu terapeutického procesu od začátku po jeho ukončování
Obsáhlá monografie předního českého psychoterapeuta předkládá v pátém, přepracovaném vydání podrobný výklad základních myšlenek vlivných směrů současné psychoterapie.
Po obecném výkladu neuróz autor dělí duševní poruchy na endogenní psychózy, psychosomatická onemocnění, funkční onemocnění a neurózy reaktivní, iatrogenní, psychogenní, noogenní a kolektivní.
Trénink mysli a srdce pro náročné situace
Kniha poskytuje klíč k porozumění dětské osobnosti, ať už je naším vlastním potomkem, žákem nebo klientem.
V této knize se autor zabývá dětskou psychologií, výchovou a individuací
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.