Psychopedie
Kód: EM0576964Detailní popis produktu
Publikace čtenářům nabízí aktuální poznatky z oboru speciální pedagogika, specializace psychopedie. Zaměřuje se především na vývojové poruchy intelektu a na poruchy autistického spektra, prostor je věnován rovněž dalším skupinám žáků, kteří se vzdělávají v inkluzivních školách.
Autorka se v textu věnuje současnému výzkumu v oboru, představuje četná realizovaná šetření a jejich výsledky využitelné v edukační praxi. Z teoretických konceptů se zabývá rolí speciálního pedagoga, věnuje se inkluzivnímu vzdělávání vybraných skupin žáků a charakteristice projevů žáků ve škole. Dále navrhuje vhodnou podporu a zdůrazňuje význam komplexní diagnostiky a následné intervence.
Kniha je určena studentům speciální pedagogiky, ale také speciálním pedagogům, pedagogům, asistentům pedagoga a dalším aktérům působícím v edukační praxi.
Z obsahu:
Předmluva
Pojetí psychopedie v současné době a příprava a profilace psychopeda
Psychopedie v oboru speciální pedagogika v současné době
Předprofesní příprava speciálního pedagoga psychopeda
Možnosti uplatnění speciálního pedagoga psychopeda
Psychoped v roli školního speciálního pedagoga
Psychoped v roli pedagoga ve škole
Vývojové poruchy intelektu / mentální postižení a oslabení kognitivního výkonu
Terminologické změny v ICD-11
Oslabení kognitivního výkonu
Žáci s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu sociálního znevýhodnění
Inkluzivní a speciální vzdělávání žáků s poruchou intelektu
Poradenské služby při vzdělávání žáků s poruchou intelektu
Podpora žáků s poruchou intelektu v inkluzivní škole
Didaktické zásady a metody práce s žáky s poruchou intelektu
Vzdělávání žákyně s lehkou poruchou intelektu v českém jazyce
Pomůcky pro žáky s poruchou intelektu
Poruchy autistického spektra (PAS)
Terminologie a změny v ICD-11
Zánik kategorie Aspergerův syndrom v ICD-11
Dělení PAS z různých úhlů pohledu
Pedagogická diagnostika nerovnoměrného rozložení výkonu žáků s PAS
Projevy žáků s PAS a jejich řešení v inkluzivní škole
Podpora žáků s PAS v inkluzivní škole s využitím strukturovaného učení
Doporučení pro práci s žáky s PAS v inkluzivní škole
Náročné chování / challenging behaviour a emoční dysregulace
Sonda do distančního vzdělávání žáků s PAS
Prevalence a etiologie PAS: aktuální poznatky
Situace osob s PAS, aktivity rodin a osob s PAS: sebeobhájci, homesharing
Vzdělávání žáků s PAS v Ománu: zahraniční zkušenost
Intervenční přístupy u PAS
Intervence založené na důkazech: efektivita a způsob volby
Behaviorální a psychoterapeutické intervence (do 7 let a od 7 let)
Aplikovaná behaviorální analýza v České republice
Doplňující terapeutické intervence a AAK pro žáky s PAS a MP
Specifické intervence u PAS
Intervence při kombinaci PAS s ADHD
Obtíže při stravování žáků s PAS a intervence ve škole
Komplexní diagnostika a její role v práci psychopeda
Komplexní lékařská a pedagogická diagnostika v procesu rozvoje žáka
Průběžná diagnostika zaměřená na pozitivní stránky žáka: obsah a metody
Pedagogická diagnostika ve třídě
Dynamická diagnostika a zprostředkované učení jako efektivní
intervence rozvoje
Diagnostické nástroje a vědecké studie v dynamické diagnostice
Výzkum v psychopedii, vybraná šetření a zkušenosti
Způsob vedení výzkumu v psychopedii
Výzkumná témata v psychopedii
Vybraná šetření a jejich přínos pro psychopedii
Zkušenosti z distančního vzdělávání
Žáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) z Ukrajiny
Výzkum poruch autistického spektra: život s Aspergerovým syndromem
Potřebnost výzkumu: PAS u žen a modifikace diagnostických nástrojů
Život s dítětem s PAS: interpretativní fenomenologická analýza
Projevy Aspergerova syndromu v dětství a dospělosti: narativní výzkum
Cesta k diagnóze Aspergerova syndromu: biografický výzkum
Doporučení pro speciálního pedagoga psychopeda
Seznam literatury
Seznam zkratek
Summary
O autorce
Jmenný rejstřík
Věcný rejstřík
Autor: Bazalová Barbora
Vazba: brožovaná
Formát: 167 x 240 mm
Počet stran: 200
Vydáno: 2023
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.