Speciálněpedagogické minimum pro učitele
Kód: PA290148Detailní popis produktu
Do škol přichází stále více žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP). Může se jednat o děti, které již mají určitou diagnózou stanovenou, ale i o jedince, kteří ji nemají, nicméně díky jejich nestandardnímu chování je potřeba s nimi individuálně pracovat. Učitelé, asistenti pedagoga i ostatní pedagogičtí pracovníci již často vědí, jak v takových případech postupovat. Někdy se ale může jednat o první, nebo novou zkušenost s takovým žákem. Pak je potřeba mít k dispozici nejen teoretické informace, ale hlavně příklady z praxe, které jim pomohou při řešení různých situací.Tato publikace popisuje deset nejčastějších diagnóz (od ADHD a specifických poruch učení, přes tělesné postižení až po autismus), se kterými je možné se ve škole setkat. Ukazuje, jakým způsobem mohou učitelé s dětmi s určitými obtížemi pracovat. Na základě příkladů dobré i špatné praxe předkládá metody a postupy, které se při práci s těmito dětmi osvědčily i kterých je naopak třeba se vyvarovat. Ukazuje, jak změnit nebo přizpůsobit výuku, aby ji zvládalo i dítě se SVP. Nevyhýbá se ani otázce hodnocení či motivace.
Lenka Bittmannová, vedoucí autorského kolektivu:
„Oslovili jsme autory z praxe, vždy odborníky na danou cílovou skupinu. Naším cílem není poskytnout vám podrobné akademické znalosti v rámci jednotlivých diagnóz, ale předat osvědčené rady z praxe, podat vám pomocnou ruku a odpovědět na otázku: „Co dělat, když do třídy přijde žák se speciálními vzdělávacími potřebami?“
V knize jsou zpracována tato témata:
Děti se specifickými poruchami učení
Žák s ADHD
Dítě s narušenou komunikační schopností
Žák s poruchou autistického spektra
Nadané děti a žáci - možnosti jejich identifikace a rozvoje ve škole
Žák s mentálním postižením
Dítě se sluchovým postižením
Žák se zrakovým postižením
Specifika edukace dětí s tělesným postižením v předškolním a školním věku
Žák s poruchou chování a emocí
Autor: Lenka Bittmannová a kol.
Vazba: brožovaná
Formát: 147 x 210 x 10 mm
Počet stran: 158
Vydáno: 12/2018
Studijní texty přinášejí budoucím učitelům na 1. stupni základní školy širší náhled na problematiku gramotnosti.
Studijní text se zabývá problematikou diagnózy dětská mozková obrna se zaměřením na motoriku.
Skriptum si klade za úkol seznámit posluchače speciální pedagogicky s latinskými a řeckými základy odborných termínů tohoto oboru a usnadnit posluchačům jejich přesnější pochopení a zvládnutí.
Kniha představuje všem zájemcům čtivou formou a na konkrétních příkladech nové přístupy ke spolupráci vyučujících s rodinami dětí.
Tato kniha vám zjednodušeně vysvětlí některé pojmy, přiblíží práci učitelky, vysvětlí režim v mateřské škole a poslouží jako návod k tvoření příprav.
Aktivity v pracovním sešitu jsou připravené na míru dětem se specifickými vzdělávacími potřebami. Využít je mohou i děti s predispozicí k SPU.
Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga
Stovka aktivit, které rozvíjejí dovednosti, které jsou důležité pro úspěšné učení, jako je koncentrace, rozlišování detailů či jemná motorika, a mohou posloužit jako motivace pro další školní práci.
Spolupráce učitelů mateřských škol s dalšími institucemi, odborníky i rodiči u dětí s SVP.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.