Je naše dítě zralé na vstup do školy?
Kód: EM0239537Související produkty
Detailní popis produktu
Ne zbytečně bývá nástup do školy přirovnáván ke vstupu do prvního zaměstnání nebo v dospělosti ke vstupu do života. V životě dítěte dochází k velkým změnám, od hravého dětství přechází do světa povinností, i když zatím pouze „malých“. Pokud ale dítě při vstupu do školy neuspěje, i z drobného problému se najednou stává problém velký a rodiče musí řešit otázku, jak dál. A právě to je ten správný čas zalistovat v publikaci Je naše dítě zralé na vstup do školy?. Renomované české autorky seznamují čtenáře s možnostmi posuzování školní zralosti a připravenosti na vstup do první třídy po stránce fyzické, psychické i sociální. Zmiňují praxi při zápisech do prvních tříd a možnosti odložení školní docházky. Zaměřují se na možnosti rozvoje funkcí důležitých pro čtení, psaní a počítání, a to prostřednictvím konkrétních cvičení aher. Radí, jak předcházet vzniku specifických poruch učení.
Obsah:
ÚVOD
1. DÍTĚ V PŘEDŠKOLNÍM VĚKU – CHARAKTERISTIKA VÝVOJOVÉHO OBDOBÍ
1.1 VÝVOJ KOGNITIVNÍCH (POZNÁVACÍCH) FUNKCÍ
1.1.1 Vývoj myšlení a řeči
1.1.2 Vývoj paměti a pozornosti
1.1.3 Vývoj percepčně motorických funkcí
1.2 VÝVOJ EMOCIONALITY A SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ, SOCIALIZACE DÍTĚTE
2. ŠKOLNÍ ZRALOST A ŠKOLNÍ PŘIPRAVENOST
2.1 FYZICKÁ (TĚLESNÁ) ZRALOST
2.2 PSYCHICKÁ (DUŠEVNÍ) ZRALOST
2.3 SOCIÁLNÍ ZRALOST
3. ZÁPIS DO ZÁKLADNÍ ŠKOLY
4. MOŽNOSTI ODLOŽENÍ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY O JEDEN ROK A MOŽNOST PŘEDČASNÉHO VSTUPU DO ZŠ
5. RIZIKOVÉ FAKTORY OHROŽUJÍCÍ ÚSPĚŠNOST DÍTĚTE V ZŠ
6. FUNKCE DŮLEŽITÉ PRO ČTENÍ, PSANÍ, POČÍTÁNÍ
7. VÝZNAM HRY V ŽIVOTĚ PŘEDŠKOLNÍHO DÍTĚTE
8. CVIČENÍ A HRY NA ROZVOJ PERCEPČNÍCH A KOGNITIVNÍCH FUNKCÍ
8.1 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ZRAKOVÉ OBLASTI
8.1.1 Cvičení zaměřená na rozvoj zrakové oblasti
8.1.2 Hry zaměřené na rozvoj zrakové oblasti
8.2 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ SLUCHOVÉ OBLASTI
8.2.1 Cvičení zaměřená na rozvoj sluchové oblasti
8.2.2 Hry zaměřené na rozvoj sluchové oblasti
8.3 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ PAMĚTI A POZORNOSTI
8.3.1 Cvičení zaměřená na rozvoj paměti a pozornosti
8.3.2 Hry zaměřené na rozvoj paměti a pozornosti
8.4 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MYŠLENÍ
8.4.1 Cvičení zaměřená na rozvoj myšlení
8.4.2 Hry zaměřené na rozvoj myšlení
8.4.3 Cvičení a hry zaměřené na rozvoj matematických představ
8.5 CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ ŘEČI
9. CVIČENÍ A HRY ZAMĚŘENÉ NA ROZVOJ MOTORIKY
9.1 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ HRUBÉ MOTORIKY
9.2 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ JEMNÉ MOTORIKY
9.3 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ MOTORIKY MLUVIDEL
9.4 NÁCVIK RYTMIZACE
9.5 CVIČENÍ ZAMĚŘENÁ NA ROZVOJ GRAFOMOTORIKY
9.6 UVOLŇOVACÍ CVIKY
9.7 SEZENÍ PŘI PSANÍ
9.7.1 Nábytek a osvětlení
9.7.2 Nácvik sezení při psaní
10. ROZVOJ SOCIÁLNÍCH DOVEDNOSTÍ
11. CO BY MĚLO DÍTĚ ZVLÁDAT PŘI VSTUPU DO ZŠ – SHRNUTÍ
ZÁVĚR
PŘÍLOHOVÁ ČÁST
PRACOVNÍ MATERIÁLY PRO PŘEDŠKOLNÍ DĚTI
Zraková oblast
Sluchová oblast (oblast sluchového vnímání a rozvoje řeči)
Poznávací (kognitivní) oblast
Motorická oblast
Sociální oblast
PROGRAMY PRO ROZVOJ KOGNITIVNÍCH A MOTORICKÝCH FUNKCÍ DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU
Metoda „Dobrého startu“
Kuprev
Kumot
Maxík
Hypo
Metoda instrumentálního obohacování R. Feuersteina
Celostní program vývoje
Grafomotorický program a program ergonomie psaní
POUŽITÁ A DOPORUČENÁ LITERATURA
SEZNAM ZKRATEK
OBRAZOVÁ PŘÍLOHA
Zraková oblast
Grafomotorická oblast
Autor: Jucovičová Drahomíra, Žáčková Hana
Vazba: brožovaná
Formát: 140 x 210 mm
Počet stran: 150
Vydáno: 2014
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.
Přidat komentář