Výchova neprůbojných a uzavřených dětí
Kód: EM0554505Detailní popis produktu
Na úvod vás kniha zasvětí do projevů dětí od nejútlejšího věku až po období školní docházky. Vysvětlí, jaké jsou příčiny uzavřenosti, a popíše její důsledky, mezi které může patřit i neúspěšnost ve škole (a to také v případě dětí talentovaných či nadaných).
Dále se dozvíte, jak podchytit varovné signály, jakým způsobem s dítětem pracovat, jak ho vzdělávat, vychovávat a respektovat.
Publikace zároveň poskytuje přehled možností školního vzdělávání a technik podpory rozvoje neprůbojných a uzavřených dětí. Nedílnou součástí jsou také příklady z praxe.
OBSAH:
Úvod
1 Neprůbojné dítě
1.1 Obecná charakteristika neprůbojných dětí
1.2 Neprůbojné dítě s talentem
1.3 Neprůbojné děti se sníženou aktivitou a poruchou pozornosti
1.4 Názory z praxe
2 Výchovné přístupy
2.1 Výchovné styly a jejich vliv na vývoj osobnostních charakteristik dítěte
2.2 Motivace jako součást výchovného působení
2.3 Vybrané psychologické koncepty využitelné ve výchovném působení
2.4 Tlak na precizní výkon a důsledky výchovného tlaku
2.5 Strategie výchovy a vzdělávání nadaných žáků
2.6 Strategie výchovy dětí nepozorných a se sníženou aktivitou
2.7 Základy zdravé výchovy
2.8 Souhlasná výchova rodičů
2.9 Souhlasná výchova rodiny a školy
3 Rozvíjení klíčových kompetencí pro zvýšení zdravé průbojnosti dítěte v rodinné výchově i ve škole
3.1 Vstřícná, pozitivní a respektující komunikace
3.2 Výchova dítěte ke zdravé reflexi a sebereflexi
3.3 Výchova ke zvládání diskomfortu, nepohodlí a ke zvyšování psychické odolnosti
3.4 Výchova ke zdravému sebevědomí a k podpoře vlastní sebeúčinnosti
4 Vhodné edukační přístupy učitele k osobnostnímu rozvoji neprůbojných dětí
4.1 Formativní a autentické hodnocení
4.2 Techniky pro zvýšení průbojnosti ve skupině (snížení ostychu projevit se ve skupině)
4.3 Techniky k rozvoji vědomí vlastní sebeúčinnosti
4.4 Hry pro překonávání překážek (jakéhokoliv typu)
4.5 Vhodné didaktické postupy k aktivizaci žáků
4.6 Metody efektivní reflexe a sebereflexe
4.7 Relaxační/automasážní techniky pro zvýšení aktivity
5 Spolupráce s odborníky
5.1 KUPUB
5.2 KOMPAS
5.3 Volnočasové aktivity s výraznou socializační komponentou
5.4 Podpůrné, terapeuticky zaměřené skupiny ve školách a psychologických a psychosociálních centrech
6 Nápadovník – několik her a technik na závěr
Doslov
Summary
Příloha
Literatura
Věcný rejstřík
Rejstřík jmenný
Autor: Švamberk Šauerová Markéta
Formát: 149 x 239 x 12 mm
Vazba: Paperback
Počet stran: 188
Vydáno: 2022
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.