Diagnostika dítěte předškolního věku J.Bednářová , V.Šmardová

Kód: D606581
Tip
Značka: EDIKA
345 Kč
Skladem (1 ks)
Kniha je určena především pro rodiče dětí předškolního věku, protože věnují pozornost vývoji svého dítěte a mají zájem dozvědět se více. Chtějí je dále rozvíjet, chtějí vědět, jak na to.

Detailní informace

Detailní popis produktu

Kniha je zaměřena na
- sledování a rozvoj motoriky
- grafomotoriky
- zrakového vnímání
- sluchového vnímání
- vnímání prostoru
- vnímání času
- základních matematických představ
- myšlení a řeči
- sociálních dovedností
- sebeobsluhy (samostatnosti)
- hry.
Kniha je určena především pro rodiče dětí předškolního věku, protože věnují pozornost vývoji svého dítěte a mají zájem dozvědět se více. Chtějí je dále rozvíjet, chtějí vědět, jak na to. Publikace bude dobře sloužit i učitelkám mateřských škol. Pro svůj úkol – doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni zajistit dítěti dostatek mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení – se učitelky potřebují dále vzdělávat a rozvíjet své diagnostické dovednosti. Kniha poutavou a nenásilnou formou poskytuje rodičům i učitelům informace, jak probíhá vývoj dítěte od časných etap do věku školního, co by mělo dítě zvládat v předškolním věku, kam by mělo „dojít“, než nastoupí do školy. Nabízí inspiraci pro přímou práci s dítětem, vycházející z jeho vývojových potřeb, a dává možnost, jak je zjistit. Diagnostika vychází z průřezových vývojových řad (ve většině případů se jedná o informace, v jakém věku by mělo dojít k upevnění dílčích dovedností). Existují však odchylky ve vývoji, které nemusejí být známkou vážného opoždění dítěte. Nemělo by proto docházet ke zvýšenému tlaku na dítě vzhledem k nedosažení uvedených věkových norem. Diagnostika nemůže být jednorázovou záležitostí, předškolák je ve svých výkonech závislý na okamžitém nastavení a vyladění. Korigovat různá zkreslení (neschopnost či nezájem se v daném okamžiku požadovanou činností zabývat) pomáhá opakované sledování. V případě závažných odlišností od popsaného vývoje či odchylek ve více oblastech je vhodné obrátit se na poradenská nebo klinická pracoviště pro „odbornou“ diagnostiku i doporučení navazujících intervencí.

PaedDr. PhDr. Anna Kucharská, Ph. D. katedra pedagogické a školní psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy

Vazba: brožovaná bez přebalu lesklá
Formát: 210 x 297 mm
Počet stran: 216
Datum vydání: 2007
Věková kategorie: pro rodiče dětí od 5 let

Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.

Nevyplňujte toto pole: