Shody a rozdíly
Kód: TB111496Detailní popis produktu
Předkládané pracovní listy slouží k rozvoji zrakové percepce u dětí; jsou využitelné pro děti od čtyř let a použitelné v případě oslabení vizuální diferenciace i pro děti druhého stupně základní školy. Běžně se dají využít k reedukaci u dětí s SPU a také v rámci prevence, aby případné oslabení této oblasti nebylo jednou z příčin obtíží při nácviku čtení.
Pracovní listy začínají úkoly, které je schopno plnit čtyřleté dítě – mělo by v tomto věku zvládnout diferenciovat obrázek, který mezi ostatní nepatří. V další fázi (a tak jsou také zaměřené následující listy) rozlišuje obrázek obrácený vzhledem k ostatním vzhůru nohama, ve fázi další určuje obrázky stranově (zrcadlově) obrácené.
Zrakové vnímání se rozvíjí systematicky od narození dítěte a u většiny dětí předškolního věku dosahuje potřebné úrovně pro nácvik čtení a psaní po zahájení školní docházky. U dětí, které ve čtení obtíže mívají, se v předškolním věku objevují nedostatky v rozlišování tvarů, lišících se od sebe v rovině vertikální či horizontální. Proto jsou další úkoly zaměřené na vyhledávání shodných tvarů, dokreslování neúplných obrázků dle vzoru. Není opomenut rozvoj zrakové paměti. Pomocí obrázků a dále i písmen je rozvíjena schopnost zrakové analýzy a syntézy, rozlišování figury – pozadí se zaměřením na vyhledávání obrázků a písmen na pozadí. Cvičení na rozlišování reverzních figur pomáhají odstraňovat u dětí statické inverze (listy s úkoly typu: Podtrhni, označ, vybarvi stejné tvary, písmena… s prvním tvarem na řádku apod.). Nechybí ani listy sloužící ke cvičení správného směru očních pohybů při čtení.
Je potřebné, aby se dítěti při práci s listy věnoval dospělý. Do cvičení je pak zapojena řeč při verbalizaci prováděných činností, myšlení, které se při verbalizaci rozvíjí, dále pak motorika i paměť.
Autor: PhDr. Zdena Michalová, Ph.D.
Formát: pracovní listy v papírových deskách
Rozměr: 210 x 297 x 12 mm
Počet stran: 56 listů formátu A4 v deskách s klopami
Vydáno: 2015

Program pro rozvoj pracovního tempa, tentokrát ve verzi pro menší děti. Především pro předškoláky i děti s odkladem školní docházky a žáky 1. a 2. třídy

Aktivity v pracovním sešitu jsou připravené odborníky na míru dětem se specifickými vzdělávacími potřebami, které mají obtíže se zvládáním základních početních úkonů, potíže s pozorností a s orientací či mají přímo diagnostikovanou poruchu matematických schopností - dyskalkulií.

Máte doma budoucího prvňáčka? Pak je druhá část tohoto kompletu určena právě Vám.


ROPRATEM vede žáky k nácviku rychlejšího a bezchybného zpracování dat, což je potřebné zejména pro úspěšnější školní práci. 3.upravené vydání

Máte doma budoucího prvňáčka? Pak je druhá část tohoto kompletu určena právě Vám.

Soubor pracovních listů pro optimální rozvoj schopností a dovedností předškoláka

Pracovní listy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, které mají potíže se zvládnutím pozornosti a orientace.

Další úkoly rysa ostrovida

Soubor je určen dětem zhruba od 3. třídy ZŠ (např. pro práci s hyperaktivními jedinci), ale též dospělým (afatikům).


Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.